Saját fotó
Bótrágy, Kárpátalja, Ukraine
Élni és élni hagyni....

2013. október 3., csütörtök

Olajos paprika



Viszonylag sok paprikám termett idén. Húztam halasztottam a dolgot, de megijedvén a beígért hétvégi fagyoktól  tegnap aztán csak leszedtem és szépen el is raktam őket, olajosan télére.

Az én receptem 10 kiló paprikához:

5 liter víz
1 kiló cukor
2 púpozott evőkanál só
5-6 babérlevél
1 csomag szemes bors
7,5 deci 20%-os ecet
1 deci olaj
Na benzonát

A hozzávalókat felrakom főni egy nagyobb fazékban, hogy kényelmesen meg lehessen kavargatni benne a paprikákat. Az újrafövéstől számított 3-4 percig főzöm őket, aztán üvegekbe rakom, aminek az aljára én hagymaszeleteket valamint törött chilipaprikát raktam. Mármint nem együtt, hanem külön külön, kísérletképpen, hogy jövőre tudjam melyik a finomabb. Amikor kiszedtem a paprikát az üvegekben lefedtem azokat, mert a hőtől még jól összezuttyannak és ügyesen fel lehet tölteni még őket. Készítettem olyat, ahol felszeleteltem a paprikát és olyat is, ahol a csumájukat levágva egészben raktam be őket. Természetesség ide vagy oda én bizony raktam bele 1 csomag nátrium benzonátot, mert nem szeretném, ha a munkám a kútba esne. Amikor a felöntőlével feltöltöttem őket, ott sem kell azonnal lezárni az övegeket, mert a paprika "elissza" a levét és utána kell töltögetni. A kész üvegek tetejére 2 evőkanál olajat raktam és jött a párom, aki szép ügyesen lezárta őket.






Nekem ebből az adagból 12 literes üveggel lett.


Szülinapoztunk a héten. Kedvesem szülinapi tortája:))






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Légy kedves és csak a tárgyhoz szólj hozzá! Köszönöm...