Saját fotó
Bótrágy, Kárpátalja, Ukraine
Élni és élni hagyni....

2014. február 24., hétfő

Első igazi tavaszi hétvégénk



Az elmúlt hétvégénk meglepően meleg volt. Olyannyira meleg, hogy azonnal eszembe jutott a magvetés, ládikákba. A magvakat már előre beszereztem, ugyanazokat, amiket minden évben: paprika, paradicsom, káposzta, karalábé, uborka. Az uborci magvait még nem vetettem el, mivel ők nagyon gyorsan kikelnek, eddig mindig úgy tapasztaltam, hogy 3-4 hét bőven elég nekik, hogy 4 levélbe szökkenjenek. Azonban a többieket már ilyenkor február végén ajánlatos elvetni. A káposztának, karalábénak 4 hét kell a kiültetésig, a paradicsomnak, paprikának 8.

Nem kizárólag takarékosság szempontjából érdemes megtűrni a ládikákat ilyenkor ugye még az ablakban. Az sem egy utolsó érzés, amikor szépen fejlődésnek indulnak, s lehet követni a növekedésüket. Én például a virágaimat átköltöztettem a konyha ablakába, mivel a konyha előtt terasz van és a terasz ugye árnyékot ad, ami nem tesz jót a kikelt palántáknak, azonnal elkezdenek "nyurgulni" azaz törekedni a fény felé. Így kényelmesen elférnek az első szoba ablakában. A magvakat homokkal fedtem be, mert az jól tartja a nedvességet. Nagyon jó megoldás, mindenkinek ajánlom!

Nekem 3 ládikám lett, szépen kisoroltam őket és úgy szórtam bele a magvakat. Mindegyik sor végére odatűztem a papírt, hogy tudjam, milyen magvat vetettem az adott sorba. Paradicsomból vetettem több félét, koktélt-, lugast-,és befőzni valót is. Paprikából is szintén több fajtát, édeset, csípőset, kaliforniait, cseresznyét, mindegyiket nagyon szeretjük. A vetésnél és az ültetésnél is egyaránt vigyázni kell arra, hogy az édes paprika mellé ne vessünk csípőset, mert sajnos átporzódik és az eredetileg édesnek szánt paprika is csípni fog. Ez nagyon fontos tudnivaló!







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Légy kedves és csak a tárgyhoz szólj hozzá! Köszönöm...