Saját fotó
Bótrágy, Kárpátalja, Ukraine
Élni és élni hagyni....

2014. július 4., péntek

"Ál-ananász"+barackbefőtt

Évek óta fontolgatom, hogy kipróbálom az "ál-ananász" befőttet. Eddig annyit tudtam róla, hogy állítólag nagyon finom, és nagyon egyszerűen elkészíthető. Viszonylag sok tök és cukkini termett az idén a kertünkben, így ma kipróbáltam. Jelentem nagyon egyszerű az elkészítése, és ha valaki nem tudja, hogy ez bizony tökből van, akkor simán meg lehet vele téveszteni az ember fiát/lányát. 

A netten sokféle leírást találtam, de én a magam feje után mentem és azt hiszem a végeredmény ízlelése közben nem is bántam meg.

Előrebocsájtom semmit sem mértem, nem szoktam soha semmihez sem. 2 cukkini és egy tök volt az áldozatom, amiket szépen meghámoztam, kivájtam a magházukat és egyforma kockákra vágtam őket, nem teljesen egyedül, mert közben megérkezett a barátnőm, 10 kiló barack társaságában, így rögtön megvolt a következő program is, szóval ő kockázta fel a tököket, köszönet neki érte ez úton is.

Felraktam főni 2 liter ananász szirupot+1 liter vizet, dobtam bele 5-6 szegfűszeget, 1 karikára vágott citromot és kb 30 dkg cukrot. Ebben a szirupban fürösztöttem meg a tököket, nem kell főzni, csak hogy éppen gyöngyözni kezdjen és rögtön üvegekbe raktam őket. Ezt a műveletet addig folytattam, amíg el nem fogyott a felkockázott tök. Aztán felfőztem a szirupot és a kockákra töltögettem. Én most így elsőre 4 liter finomságot készítettem, és mindenkinek csak ajánlani tudom, mert isteni finom lett. Légmentesen zártam az üvegeket és kiraktam őket pihenni a polcra. Magamban megállapítottam, hogy azért lehetséges a tökből "ananászt" varázsolni, mert a tök teste kissé szivacsos és képes magába szívni a szirupot, vagy valami hasonló lehet az ok:))

A barackbefőzést nem írom le, mert az a szokásos módon történt, de az is nagyon finom lett. Én az üvegeket színültig rakom gyümölccsel, mert mi nagyon szeretjük.

A felkockázott tökök

Ananászlé fürdő

Itt már üvegekben

Barackocskák

Én felszeleteltem őket, mert így több fért az üvegekbe









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Légy kedves és csak a tárgyhoz szólj hozzá! Köszönöm...