Saját fotó
Bótrágy, Kárpátalja, Ukraine
Élni és élni hagyni....

2014. július 3., csütörtök

Meggy, meggy, meggy...

Tegnap szedd magad meggyet-cseresznyét vásároltunk Magyarországon. Az ára nagyon jó, 70-100 ft/kg. Ahogy hazajöttünk, azonnal nekiláttunk az elrakásának. Gyorsan itt jegyzem meg, hogy kb 50 kilót szedtünk, szóval nem kis munkának néztünk elébe....
Gondoltam, rakok el befőttet is belőle, mert cukor ide vagy oda, de télen jó lesz felidézni ezeket a szép nyári napokat. Szerencsére üvegmosással nem kellett bajlódnom, mert anyum adott ide gondosan kimosott üvegeiből 12 litereset és amúgy sem szerettem volna többet befőttként elrakni. 
Az üvegeket színültig raktam meggyel, szóval jó sok belement. A többi meggyet pedig megfeleztem, feléből meggydzsemet főzök, még most van folyamatban, a másik fele pedig kb 10 kiló a hűtőládába került. Egy része kimagolva, a másik része pedig úgy magvastól. Na jó csaltam kicsit, mert ugye gyümölcsmániás lévén, Barninak ki kellett vegyek egy jó nagy tállal, hogy az elkövetkezendő 2 napban nehogy elvonási tünetek jelentkezzenek nála a gyümölcshiány miatt:)).

Azt még nem tudom hány üveg dzsem lesz belőle, mert ugye csak holnap fogom kimerni, többszöri felfőzés után.

Megmosva várakoznak a szirupos fürdőre a meggyecskék

Szirup

Forró fürdő után

Üvegbe rakva,de még szirup nélkül, a száraz dunszt előtt







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Légy kedves és csak a tárgyhoz szólj hozzá! Köszönöm...