Saját fotó
Bótrágy, Kárpátalja, Ukraine
Élni és élni hagyni....

2015. február 11., szerda

Csíráztatás



Gondolom sok hozzám hasonló, kertimádónak viszket már a tenyere, ahogy a februári napsugár meg meg simogat bennünket. Gondolatban egyfolytában tervezem az idei veteményezést, valamint készítem a kertbe való dolgokat, tegnap éppen a krumplit, pityókát, burgonyát, kinek hogy tetszik. Közepes méretű, fa ládát kibéleltem újságpapírral, erre szépen egyenként raktam le a gumókat, amelyekről előzetesen leszedtem a télen nőt csírakezdeményeződést. A gumókat ezután meleg helyen kell tárolni, hogy új, erős csírákat eresszen, 1-2 hét múlva megszórom virágfölddel, ilyen módon szépen meggyökeresedik a gumó és saját tapasztalatom alapján mondhatom, hogy az így elültetett krumpliszemek körülbelül 2-3 héttel előbb hoznak termést, mint a simán elültetett társaik.  2 nagyobb ládát készítettem, a többi gumó hagyományos módon kerül elvetésre. Nagyszerű gond, bánat és depresszió űző tevékenység, csak ajánlani tudom mindenkinek!

* fotók a netről

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Légy kedves és csak a tárgyhoz szólj hozzá! Köszönöm...