Saját fotó
Bótrágy, Kárpátalja, Ukraine
Élni és élni hagyni....

2011. április 8., péntek

Biharkeresztes - Episcopia Bihor avagy a román határőrök lenyűgöző kedvessége......


Sajnálatos módon több alkalommal is volt szerencsém tapasztalni a határőrök "kedvességét", amikor is egy úgynevezett harmadik országbeli utazóval találkoznak a magyar-román határon! Mármint egy nem EU-s ország polgárával...
Ezen írásom apropója, hogy a napokban tértem haza szép Erdélyországból, s a határárátkelés alkalmával immár több alkalommal egymás után tapasztalom az ellenséges magatartást a "kakukktojás" utazókkal szemben! Igen, igen kakukktojásként tekintenek minden olyan határátkelést megvalósítani kívánó személyre, aki történetesen nem uniós állampolgár! Mert ugye értem én, hogy az igen tisztelt, ám rettenetesen kulturálatlan oláh határőröknek az a munkájuk, hogy alaposan átvizsgálják a beutazó harmadik országbeli polgár úti okmányát, csak néhány kérdés felmerül bennem akaratlanul....
Mert ugye az már milyen dolog, hogy a magyar-román határon szolgálatot teljesítő határőr nem beszéli a magyar nyelvet???Ez szerintem alap kellene hogy legyen! De úgy látszik a román hatalomnak ez nem fontos! Fenébe a kulturáltsággal! Nos az "én határőröm"csak és kizárólag románul volt hajlandó beszélni, s könnyen megeshet, hogy bár valójában értette, s valószínűleg beszélte is a magyar nyelvet, ezen tudását nem volt hajlandó megosztani velem....Mire próbálkoztam egy sort az angollal, csak nézett rám, mit borjú az új kapura! De mondom hátha ez jobban megy neki, mint a magyar, de fityfenét! S az arckifejezését elnézve, gondoltam jobb ha most már tényleg csendben maradok!
Nos utólag belátom,akadékoskodásomnak,okoskodásomnak meg is lett az eredménye! Az amúgy is túl méretezett bélyegzővel, ahogy csak bírta, keresztbe rakta a pecsétet az útlevelembe, amit természetesen későn vettem észre, s úgy magamban nem igazán értettem mit vigyorog az orra alatt elmenőben kajánul az oláh hatalom alkalmazottja.
Többször tapasztaltam már, itthon Kárpátalján is, hogy az egyenruha sokszor kihozza az emberek negatív énjét! Nincs ez másként külföldön sem,tisztelet a kivételnek! Mégis azt gondolom, hogy aki emberekkel dolgozik, annak a kulturáltság egy magasabb fokán kell állnia, s nem ellenségként tekinteni a másik emberre, még ha az idegen országbeli is!
Szóval Európai Unió ide vagy oda, de a román határőröknek igencsak bőven van még mit tanulniuk az embertársainkkal szembeni civilizált magatartásról!
Szerencsére az utazás értékéből ezen tények semmit sem vonnak le....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Légy kedves és csak a tárgyhoz szólj hozzá! Köszönöm...