Saját fotó
Bótrágy, Kárpátalja, Ukraine
Élni és élni hagyni....

2011. szeptember 2., péntek

Furcsa rendelkezések a Beregszászi 4-es számú Kossuth Lajos középiskolában

Megint szeptember. Ma megnyitotta kapuját az iskola. Fiaimmal lelkesen vártuk ezt a napot. A tanévnyitó a 4. Számú Kossuth Lajos Középiskolában, mint mindig, most is jó hangulatban kezdődött. A gyermekek örültek iskolatársaiknak, tanáraiknak, és én is örültem, hogy jó egészségben találkoztam volt tanáraimmal. A megnyitó beszéd jól kidolgozott, bátorságot sugárzó szöveg volt, mind az igazgatónő, mind városunk polgármestere részéről...az ezen kívüli felszólalókat értettem volna, csak nem érdekelt, más nyelven szóltak.
A Himnuszt sajnos csak én, és barátnőm énekeltük (körülöttem), a tanári gárda erősen összeszorított ajakkal állt, végig, s furcsa pillantásokat vetettek ránk. Na, ez még nem is volt annyira szokatlan dolog, de a beszédek, köszöntők végeztével sárga-kék lufikat engedtek útjukra, Ukrajna függetlenségének 20. évfordulójára emlékezve. Itt halkan jegyzem meg, bár néhány lufi beakadt a fába, de reméljük elfújja a szél, Ukrajnával együtt.
  Még mindig jókedvvel megkezdődött az osztályfőnöki óra. Aztán elérkeztünk a kényes pillanathoz. Az osztályfőnök bejelentette, hogy új rendelet lépett életbe. Bevezetik az iskolai sorakozót, mint régen, ezzel együtt a reggeli tornát, ami egy kicsit sem baj. Ezen kívül...itt jött a mély levegő...minden iskolai nap elkezdésekor minden osztályban kötelező elénekelni az ukrán himnuszt, továbbá hétfőnként ünnepélyes ukrán zászlóbontás az iskolában, péntekenként pedig ünnepélyes zászlóleengedés. Mi jön még ezek után?
  Bólogatunk, mint a barmok, még mindig. Magyar iskola? Miért nem lehet, ha már annyira akarják, mindkét himnuszt elénekelni? Azt hiszik ezek a tótok, hogy így majd a gyermekeinkből kiirtják a magyarságot? Csak jobban megutálják az állam nyelvét.
Azt hiszem, hogy ezt a témát nem is írom tovább, mert lehet, hogy ide nem illő dolgokat írnék.


Zászló

Pirosra
    Fehérre
        Zöldre festem
Éjjelente a ház falát.
Idegen zászlókat tép felettem
Évek óta már az ég.
Húzott határkötél fojtogat,
Minden más szín
Másé marad.
Marad.
   Marad!
Piros
   Fehér
      Zöld
         Marad
Ez alatt az ég alatt!
LPG



Forrás
http://lrinczpgabriellablogja.blogspot.com/

1 megjegyzés:

  1. Nemrég kaptam a hírt, miszerint nem csak erről az egy középiskoláról van szó, hanem Kárpátalja összes magyar tanintézményéről...

    VálaszTörlés

Légy kedves és csak a tárgyhoz szólj hozzá! Köszönöm...