Saját fotó
Bótrágy, Kárpátalja, Ukraine
Élni és élni hagyni....

2011. augusztus 1., hétfő

Van akit visznek, van aki önszántából megy.....avagy "vendégségben" a csíkszeredai rendőrségen


Az ember azt hinné, ha schengeni vízummal rendelkezik lábai előtt hever az egész Európai Unió.Nos itt szeretném felhívni a figyelmet,hogy ez egyáltalán nincs így! Románia kivételt képez ez alól - állítólag....Többszöri ki és beutazásaim alkalmával soha nem figyelmeztetett egyetlen határőr sem, hogy a schengeni vízummal mindössze 5 napot tartózkodhatok Románia területén...
A történet ott kezdődik, hogy törvényes úton szerettem volna pár napot dolgozni Erdélyben. Meg hánytuk vetettük a dolgot illetékes emberekkel, hogy, hogyan is lehetne ezt kivitelezni, s a cég könyvelőjének tanácsára önként és dalolva "besétáltunk" a csíkszeredai rendőrség bevándorlási osztályára. Ahol pillanatokon belül kiderült, hogy nem annyira egyszerű a dolog, mint, ahogy azt mi elképzeltük, s ha már ott álldigáltunk az ablak előtt a hivatal egyik egyébként nagyon kedves munkatársa elkérte az útlevelemet s ugyanazzal a mozdulattal be is csukta az orrunk előtt az ablakot...Na mondom ez jól kezdődik....Pár perc után "kiderítette", hogy illegálisan tartózkodom az országban, mivel szerinte schengeni vízummal mindössze 5 napot tartózkodhatok Románia területén...
Nna puff neki!  Kedvesen beinvitált az irodába, ahol nyilatkoznom kellett hát úgy körülbelül mindenről, amit el lehet képzelni....Mikor léptem az országba, hol tartózkodom, milyen céllal jöttem, vannak e peres ügyeim valamelyik EU-s országban, milyen nyelveket beszélek....stb. Szóval épp csak azt nem kérdezték meg, hány fogam van....Aztán szép ügyesen le is fotóztak ám, a biztonság kedvéért, s aláírattak velem egy papírt, miszerint kérem, hogy 15 napon belül utasítsanak ki az országból. Mindeközben érdekes dolgokat hozott a tudomásomra saját magamról a hatóság embere... Hát nem érdekes, épp csak nem az derült ki, hogy többet tud rólam, mint én saját magamról........Elgondolkodtató....
S aztán a végére jutott az, hogy sajnos meg kell büntessenek 400 lejre, ami kb 100 eurónak felel meg, de a jó hír az, hogy fellebbezhetek, s ezzel a 100 euróval még további 15 napos tartózkodást váltottam ki magamnak Románia területére....(amit megjegyzem maradéktalanul ki is használtam). 
Az ügyem jelenleg ott tart, hogy nem fizettem be a bírságot, megfellebbeztük az dolgot, természetesen nem én, hiszen nem beszélek románul..... Egyenlőre itt tart  a dolog, s lássuk mi lesz belőle....Sejtem, hogy mindenképpen én húzom a rövidebbet a román hatóságokkal szemben....
Szóval ezúton üzenem mindenkinek, hogy schengeni vízummal Románia területén 5 napot tartózkodhatunk, de ha bemegyünk a rendőrségre némi tortúra, na meg 100 euró fejében ezt még 15 nappal megtoldhatjuk!

Ezekkel a papírokkal távoztam a rendőrségről:

A fellebbezés:




S lássuk mi lesz belőle....











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Légy kedves és csak a tárgyhoz szólj hozzá! Köszönöm...