Saját fotó
Bótrágy, Kárpátalja, Ukraine
Élni és élni hagyni....

2011. február 23., szerda

Nesze neked kettős állampolgárság!!!!

Az ukrán házelnök Volodimir Litvin a kettős állampolgárság szankcionálását szorgalmazza az országban, véleménye szerint az ukrán alkotmány megsértését jelenti az a tény, hogy Ukrajnában élő bizonyos etnikai csoportok nemzeti alapon kapnak második állampolgárságot.
Litvin szerint mielőbb rendezni kellene az állampolgárság kérdésével felmerülő joghézagot, hisz az ukrán alkotmány nem ismeri el a kettős állampolgárságot, az állampolgársági törvény viszont nem tiltja közvetlenül és semmilyen szankciót nem irányoz elő azok számára, akik megsértik az alkotmányt.
A házelnök szerint ezért mielőbb törvényerőre kell emelni a szlovákok által is elfogadott szankciókat,amellyel gyors eljárás keretében meg lehetne fosztani ukrán állampolgárságuktól azokat a személyeket,akik felvették egy másik ország állampolgárságát.
Litvin állásfoglalása a román és magyar állampolgárság ellen fogalmazódott meg,ugyanakkor figyelmen kívül hagyja Oroszország teljesen hasonló intézkedéseit a Krím-félszigeten.

Szóval így állunk ! Hétfő reggel csörgött a telefonom, a beregszászi konzulátus munkatársa hívott, érdeklődve azután, hogy tartok e igényt az aznapra kapott időpontra, a kettős állampolgárság ügyében ? ( az időpontot még múlt év végén kértem, akkor még nem lévén tisztában néhány dologgal ) Mivel a válaszom nem volt, így nagy sértődötten, s nem kis fölénnyel a hangjában "Maga tudja, de ugye tisztában van vele,hogy legközelebbre  már csak szeptemberre kaphat időpontot? "-  s lerakta a kagylót... Gondoltam magamban, hát teljesen igaza van... Én tudom...  Nekem saját felelőségem eldöntenem, hogy tartok e igényt egy ilyen jogilag tisztázatlan, zűrzavaros helyzetben a magyar állampolgárságra vagy sem? Tudja Isten,de valahogy én eddig is magyarnak érzetem magamat, annak fogom ezután is még akkor is ha egyenlőre semmiképp sem tartok igényt a nagylelkűen felajánlott, ám jogilag abszolút tisztázatlan,sok-sok kérdést felvető kettős állampolgárságra....


Az ua-repoter nyomán

1 megjegyzés:

  1. Sajnos ez van, nem tehetünk erről, én beadtam, mert Magyarországon élek 10 éve és ritkán szoktam hazajárni, de szüleim sem adták be pont az effajta tisztázatlan dolgok miatt az állampolgársági kérelmet, amúgy nem attól magyar valaki hogy magyar útlevele vagy személyije van. Téged sokkal inkább tartalak magyarnak, mint az itt élők 90%át, én is ha megkérdeznek, hogy kinek vallom magam, a 2004-i események után csak annyit mondok, hogy kárpátaljai.

    VálaszTörlés

Légy kedves és csak a tárgyhoz szólj hozzá! Köszönöm...