Saját fotó
Bótrágy, Kárpátalja, Ukraine
Élni és élni hagyni....

2012. január 15., vasárnap

Lassan, de biztosan....avagy Kárpátalján terjed a rováskultúra


Ma, Beregszász sétálóutcáján betértem egy ajándékboltba. Csak úgy, kíváncsiságból... Az üzletben kimondottan ukrán ajándéktárgyakat  árusítanak, az eladók is ukránul beszélnek. Sok sok apróság van  ott, Kárpátaljáról, Beregszászról persze mindegyik kivétel nélkül ukrán felirattal!

Nos ezek között a teljesen ukrán vonatkozású cuccok között ahogy nézelődtem, egyszer csak számomra kedves, ismerős betűk mosolyogtak rám az üzlet polcáról...

Mondom akárhogy is nézem, pistuljak meg, ha ezek nem rovásbetűk!...
Gyorsan meg is vásároltam, megjegyzem nem volt olcsó, de na...Itthon nézegetve látom, hogy van hozzá egy nagy halandzsa szöveg, ugyanis ez nem más, mint rúnajóslás! Komoly útmutató van hozzá, orosz nyelven, Martin Rainer professzor tollából. Bevallom én jósolni nem akarok vele, de nagyon örvendek annak, hogy ilyen- számomra kincsre- akadtam egy ukrán üzlet polcán!

Következő utam a könyvesboltba vezetett, ezek a gyengéim, a könyvesboltok meg a...., de ez nem tartozik a tárgyhoz :))
Nos, ott is örömmel tapasztaltam, hogy elfogytak a Rovás Alapítvány könyvei, a teljes egészében rovással íródott "Hét meg hét magyar népmese", valamint az "Egri csillagok". 
Nézelődtem jobbra, balra, aztán egy kis füzetecske, pontosabban kifestő címlapján állapodott meg a tekintetem...



Ügyesek ezek a kárpátaljai fiatalok! Hirtelen eszembe jutott, hogy nem rég, amikor Kovács Béla EP képviselő beregszászi irodájában jártunk, akkor találkoztunk a sráccal, aki a füzetet illusztrálta. S lám, mára a hóna alatt szorongatott tervek valós formát öltöttek e füzetecske megjelenésével. Apró lépések ezek, de igen fontosak!


A Rovás Alapítvány helyiségnévtáblái, a könyvesboltban a rovásírásos könyvek iránti kereslet, az iskolák részéről való érdeklődés a rovás fakultatív oktatása iránt, mind mind arra mutatnak, hogy Kárpátalján nyitottak az emberek a rovásírás megismerésére! Ezek az első kezdetleges lépések,de ahogy mondani szokták, az ezer mérföldes út is az első lépéssel kezdődik....




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Légy kedves és csak a tárgyhoz szólj hozzá! Köszönöm...