Saját fotó
Bótrágy, Kárpátalja, Ukraine
Élni és élni hagyni....

2011. március 12., szombat

Monológ a magyarságról...

avagy hogyan függnek össze a gyógyfürdők és a kutyabőr...
Figyelj, én már semmit sem értek...
... Vannak jó és rossz magyarok?...
Tudod, hogy hosszú évek óta 1–2 hetet nyáron Magyarországon töltünk a családdal, a barátokkal. Valamelyik gyógyfürdőben pihenünk, kikapcsolódunk... egész éven át dolgozunk, mint a szamár. S ez az igazi feltöltődés... most úgy néz ki, hogy csak idegeskedés lesz belőle...
Te ismersz engem, másodszor lettem képviselő, méghozzá egyéni választókörzetben. Sohasem vártam a sült galambot. A rendszerváltás után az én családi vállalkozásom volt az első iktatott kft. Técsőn. 95-ben megnyitottuk az ABC-t, 2002-től magánfuvarozó vagyok a Técső–Ungvár útvonalon. Lányom a Técsői Református Líceum befejezése után vörös diplomát szerzett a Kijevi Jogi Egyetemen, fiam a Hollósy Simon Középiskola után a Kijevi Nemzeti Belügyi Akadémián diplomázott, jelenleg nyomozó. Nagyon büszke vagyok rájuk.
1990. május 24-től a técsői KMKSZ-alapszervezet tagja lettem, ezt bizonyítja a 11 582.  számú tagsági igazolványom...      ...hogy miért mentem támogatói nyilatkozatért az UMDSZ-hez? Hát hülye kérdés, az UMDSZ-elnök régi jó barátom, képviselőtársam, persze, hogy hozzá fordultam...   ... Most meg, hogy az állítólag magyar egységre törekvő kormány diszkriminálta Kárpátalja magyarságának felét, elmentem a técsői KMKSZ-irodába, ahol elküldtek igazolásért a paphoz, magyarságomat bizonyítandó...
Hát tudd meg, hogy nagymamám testvérét, Szépi Jánost sós heringgel megetetve, szomjaztatva kergették gyalog Szolyva, a gyűjtőtábor felé, de nem érte el, meghalt útközben...  ...Nagyapám, Ladányi Imre festette (újította fel) a técsői református templom európai hírű kazettás mennyezetét...  ...A Ladányi nagyapámnak országos (magyar­orszá­gos) hírű temetkezési vállalkozása volt...  A Ladányiak közt volt püspök, orvos, képviselő, és ma is őrizzük a nemesi címert – a pecsétgyűrű Magyarországon van nagynénémnél, a kutyabőr pedig itt, nálam... ÉN NEM VAGYOK MAGYAR? NEKEM KELL BIZONYÍTANI A MAGYARSÁGOMAT..? NEKEM ÉS CSALÁDOMNAK NEM JÁR AJÁNLÓLEVÉL AZ EGYSZERŰSÍTETT VÍZUMIGÉNYLÉSHEZ..?!
...Nagyon igaz, hogy „ember embernek farkasa”...
...Bár az is igaz, hogy nekem ezzel is tudnom kellene bánni, hisz megyei jogú vadőr vagyok és a técsői vadászegyesület elnöke...
De nagyon fáj, hogy a magyarországi választáskor hirdetett lózungok a magyarság egyesítéséről – melyekben én is hittem! – csak a kampány eszközei voltak... a KMKSZ vezetőségének kiközösítő politikája megosztja az amúgy is alig vegetáló magyarságot...
„Minden hű magyart számon tartunk!” – helyenként még most is ott díszelegnek a hazug választási szövegek...
...Én itt élek, tősgyökeres técsői magyarként. Gyökereimre büszke vagyok. És fontosnak tartom azt, hogy a világ egyik legszebb csücskében béke legyen a különböző felekezetek, nemzetiségek között. Ezért is teszek meg mindent választókörzetem szebbé és jobbá tételéért... Eddigi munkám elismerése az újraválasztásom.
...Elsősorban emberek legyünk. Aztán magyarok. És nem „tagok”!
...Megölik az ember magyarságérzetét... és végül is gyógyfürdők másutt is vannak...

Simka János  técsői vállalkozó monológját Mészáros Györgyi jegyezte le



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Légy kedves és csak a tárgyhoz szólj hozzá! Köszönöm...