Saját fotó
Bótrágy, Kárpátalja, Ukraine
Élni és élni hagyni....

2011. június 21., kedd

Vándor, ki elhaladsz mellettem, ne emelj rám kezet!

Ma délután beugrottam a helyi üzletbe, s az ajtón belépvén egy felhíváson akadt meg a szemem:
" Tisztelt Bótrágyiak! Aki manapság járt a Kastély körül az láthatta milyen pusztítást végeznek az erdészet emberei a járási vezetők beleegyezésével!!! Akit felháborít falunk természeti kincsének pusztítása az csatlakozzon kezdeményezésünkhöz,állítsuk meg együtt a pusztítást!!!
Ezért várunk minden tenni akaró embert tiltakozó megmozdulásunkra 2011.július 22-én (SZERDÁN) reggel 8 órára a Kastély bejáratához!!!"

Civil szervezők

Ha a gyermekkoromra gondolok automatikusan a Kastély ugrik be elsőként, ugyanis én ott nőttem fel közvetlenül mellette. Bár ma már csak az emlékeimben él a Kastély épülete, ugyanis  évekkel ezelőtt lebontották muzeális értékű, egykori grófi rezidenciaként szolgáló épületét. Valamikor annak idején fogorvosi rendelő működött benne, aztán gyógyszertár. Eredetileg a Lónyai család tulajdonába tartozott. Körbe rajta kicsi csinos erdő........volt. Vagyis még részint van, de az erdőgazdaság emberei igen alaposan megritkították a sok-sok évtizedes fákat.




Ez a kép tárult ma a szemem elé, amikor is a felhívás láttán kiautóztam a Kastélyhoz. Eléggé elszomorító, lehangoló a látvány... Hozzáértő okosok azt mondják, hogy az erdő a járási erdészet tulajdonában van, s így ők minden további nélkül jog szerint járnak el, ha kiirtják a fákat.
Értem én, értem....Csak ha minden fát kiirtunk, helyettük újat nem ültetünk akkor hová jutnak természeti kincseink? Annak idején én úgy tanultam az iskolában, hogy az erdő kincs, s meg kell óvni, vigyázni kell rá! Élénken emlékszem, amikor nagy sétákat tettünk a Kastély körül, szalonnaütéseket rendeztünk az erdőben. Falunapi rendezvények bonyolódtak le a fákkal szegélyezett futballpályán....Hát kérem ez már csak a múlt...
Ha rajtam múlna én bizony  kötelezném a szülőket, hogy gyermekük születésekor egy egy facsemetét ültessenek az erdőben, ha egy fát kivágnak kettőt ültessenek helyette!
 De mindez sajnos nem rajtam múlik, s ahogy elnézem a helyi képviselőtestület egyáltalán nem foglalkozik ilyen "apró - cseprő" ügyekkel! Pedig nem ártana!
Lássuk holnap vajon hány embert fog érdekelni ez a tiltakozó megmozdulás?

                     Az erdő fohásza

Vándor.
ki elhaladsz mellettem, ne emelj rám kezet! Én vagyok
tűzhelyed melege hideg téli éjszakákon,
én vagyok tornácod barátságos fedele,
melynek árnyékába menekülsz
a tűző nap elől,
és gyümölcsöm oltja szomjadat.
Én vagyok
a gerenda, amely házadat tartja,
én vagyok asztalod lapja,
én vagyok az ágy, melyben fekszel,
a deszka, amelyből csónakodat építed.
Én vagyok
házad ajtaja, bölcsőd fája...
...koporsód fedele.
Vándor
ki elmégy mellettem,
hallgasd meg kérésem: Ne bánts!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Légy kedves és csak a tárgyhoz szólj hozzá! Köszönöm...