Saját fotó
Bótrágy, Kárpátalja, Ukraine
Élni és élni hagyni....

2011. május 25., szerda

Hát most mit csináljak? Amatőr vagyok......ez van! Avagy gondolatok egy megjegyzés apropóján......

Elég sokat elmélkedtem, hogy megszülessen ez a mai blogbejegyzés, vagy sem....Ám kaptam egy megjegyzést , ami felett nem tudok csak úgy szó nélkül elsiklani....
Amikor úgy döntöttem, hogy elindítom ezt a tájékoztató jellegű sorozatot a blogon a ruszinokról, nem neveztem ki magam egyidejűleg sem néprajzkutatónak, sem történésznek, csupán egy laikus érdeklődő lennék, aki úgy gondolta, kutatgatásait érdekességképpen megosztja a blog olvasóival. Mindezt természetesen csakis kizárólag amatőr szinten. Végül is ha ebből indulok ki, nincs okom felhúzni magamat azon, hogy ahogy a kedves nevét természetesen "Névtelen"-ként aposztrofáló simán "leamatőrözött" ugyanis tényleg az vagyok!
Egy sokat tapasztalt blogger ismerősömmel folytatott beszélgetés jut most hirtelen eszembe. Egy blogbejegyzés kapcsán beszélgetve azt mondta, hogy ő a legvadabb megjegyzéseket is vállalja, s nem moderál....Nos én úgy döntöttem, hogy én bizony mától moderálok! Kizárólag azért, hogy megkíméljem magamat a kellemetlenkedő " Névtelen"- ektől
Első körben hirtelen felindulásból kitöröltem a kellemetlenkedő megjegyzést, de utólag megbántam....
Kedves Névtelen, ezúton is üzenem, hogy természetesen különbséget tudok tenni a görög keleti és a görög katolikus vallás között. Nyilván tudod, hogy a görög katolikus egyház hívei az ortodox, görög keleti egyházból váltak ki, hogy egyesüljenek a római katolikus egyházzal.
Kissé elhamarkodtam ugyan ezt a megjegyzés törlést, de kárpótlásul kirakom a blogra, íme:

Névtelen új megjegyzést írt a(z) "Na, de kik is azok a ruszinok?" című bejegyzésedhez: 

amatőr cikk. tárgyi tévedés: a ruszinok görög katolikus és nem gorog keleti vallásúak.



Nos kedves Névtelen! Akkor én jelzem ezen két rövid mondatodról az észrevételeimet. Mivel Te nyilván nem vagy amatőr, tudhatnád, hogy a mondatokat nagy betűvel kezdjük! Tudod, ezt az elemi iskola első, második osztályába beleverik a nebulók kobakjába.....Mivel ez nálad a két mondatban kétszer fordul elő, feltételezem, hogy ilyen "apróságokkal" nem foglalkozol....Pedig ugyanannyi időbe kerül helyesen írni, mint helytelenül, legalább is nekem így tanították!
A másik dolog pedig az, hogy ha már véleményt nyilvánítasz miért nem teszed azt a neved felvállalásával? Ha már egyszer veszed a fáradságot és leszólsz...Egyébként neked van igazad, tényleg görög katolikus vallásúak... Nem ezzel van a baj, csak simán a rosszindulatoddal!


A ruszinokról való ismereteimet, tudásomat és az általam olvasott, felkutatott, értelmezett dolgokat továbbra is megosztom a blog olvasóival. S valójában már nem csak a blogéval, egy internetes portál is megkeresett, hogy szívesen vennék, ha ez a sorozat megjelenhetne az ő portáljukon is. Bár "tárgyi tévedéseim" a jövőben is lehetnek, hiszen s csak az nem hibázik, aki nem dolgozik semmin! Hát most így jártam! "Az első pofon a legnagyobb, a többit szép sorban megszokom!" 



2 megjegyzés:

  1. Ne se törődj Viki az ilyen névtelen hozzászólókkal, tudom nem én mondtam, hogy még a legvadabb hozzászólásokat is kiteszem, de én is ugyanígy vagyok: nem moderálok. Hadd lássa mindenki, hogy mekkora is Isten állatkertje és hogy alacsony a kerítés amely körbeveszi. Könnyű kötekedni az emberrel, hogy milyen vallású is a ruszin, hogy hogyan kellett volna eljárni Kolozsváron december elsején, hogy nem jó Árva Jankót akasztgatni stb., de aki a ruszinokat tévesen más vallásúnak állította be, vagy Kolozsváron volt, vagy Jankót akasztotta, az legalább tett valamit, megmozdította a hátsó felét és az embereket döntéshozásra késztette: ki velem és ki ellenem. Ennyi? Szokták mondani: "háború után sok a hős", ezt kicsit átfogalmaznám, remélem ezért nem moderálod ki a hozzászólásomat, de szebben nem tudom: "háború után sok a sz.r (a harctéren)". Kitartás!

    VálaszTörlés
  2. Te, bevallom nem igazán tetszik nekem ez a moderálás! Végül is a véleménynyilvánítás jogával bárki szabadon élhet! Meg egyébként is annyit kell nyűglődni ezzel a moderálással, nincsenek rá tartalék energiáim....

    VálaszTörlés

Légy kedves és csak a tárgyhoz szólj hozzá! Köszönöm...